Toimitusehdot
Maksutavat
Maksutavat Verkkomikko.fi verkkokaupassa ovat Svean palvelun eri vaihtoehdot. Maksu tuotteita noudettaessa on myös mahdollista, sekä ennakkomaksu tilisiirtona. Voitte maksaa myös itsenäisesti:
Verkkomikko, tilinumero IBAN FI80 5319 6620 008989.
Tällöin laittakaa viesti-kohtaan tilaamanne tuotteen tuotenumero tai soittakaa tai viestittäkää haluamanne tuote ja sen toimitustapa.
Toimitustavat
Yli 25 kg tuotteet toimitetaan autoillamme, rahtiliikkeen kautta tai voitte halutessanne noutaa itse. Valitse toimitustavaksi postiennakko, jos maksat tilauksesi postiennakkona (pientuotteet / alle 25 kg kappalepainoiset tuotteet). Postiennakolla maksettavat tuotteet toimitetaan postiennakolla haluamaanne postitoimipaikkaan
Noutotuotteet voi noutaa ajankohta aina ennakkoon sopien.
Noudatamme kuluttajaviraston verkkokaupan yleisiä ohjeita ja kunnioitamme asiakkaan yksityisyyttä tietosuojalakia noudattaen. Tietoja ei luovuteta suoramarkkinointiin. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.
Toimituskulut
Toimituskulut ovat tuotekohtaisia ja näkyvät verkkokaupan tilausta tehdessäsi ostoskorin sivulla.
Takuu
Tuotteiden mukana tulee tehtaan takuutosite, muutoin maksutosite tai maksutapahtuma toimii takuutositteena. Takuu on voimassa, jos tuote menee normaalissa käytössä rikki, tai on valmistusvikainen. Todettuamme tarvittaessa meille toimitetussa tuotteessa tai sen osassa materiaali- tai valmistusvirheen, vaihdamme sen uuteen vastaavaan tuotteeseen tai korjaamme sen. Verkkomikko.fi myöntää useimmille tuotteilleen vähintään vuoden takuun, samoin kaikille alkuperäisvaraosille. Takuu ei korvaa mahdollista työssä tapahtuneesta viallisesta materiaalistanne tai käytöstänne johtuvia välillisiä vahinkoja, eikä normaalissa käytössä kuluvia osia. Tarjoustuotteille ja kampanja/loppu/poistoerille ei myönnetä täyttä takuuta tai palautusoikeutta. Tuotteilla on varaosatakuu, eli esim. takuunalaisesti hajonneen osan tai komponentin tilalle saa uuden rikkinäistä vastaan.
Palautusoikeus ja tuotteen vaihtaminen
Lähetyksillä on 14 päivän palautusoikeus tilauksen vastaanottamisesta lähtien. Tuote voidaan palauttaa, mikäli se on käyttämätön ja vahingoittumaton. Alkuperäispakkauksen tulee myös olla vahingoittumaton ja myyntikelpoinen. Ostaja maksaa kaikki kulut palautuksissa ja takuutuotteiden / komponenttien toimituksissa. Tilaustuotteissa on harkintamme mukaan korkeintaan vain vaihto-oikeus. Tarjoustuotteille ja kampanja/loppu/poistoerille ei myönnetä täyttä takuuta eikä palautusoikeutta.
Maksaminen verkkokaupassa SVEAN maksutavoilla
SVEAN tarjoaa maksupalveluja yhteistyössä pankkien ja luottolaitosten kanssa. Palvelun käyttö ei vaadi rekisteröitymistä tai lisämaksujen suorittamista. Svealla on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitoksen toimilupa. Kaikki tiedonsiirto ja rahaliikenne on SSL-suojattu, eli kukaan ulkopuolinen ei voi nähdä tietojasi.
Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien verkkomaksupainikkeet. Korttimaksut (Visa, Visa Electron, MasterCard. Kortilla maksaessasi kauppa syntyy asiakkaan ja Svean välille. Verkkokauppa toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä toimittaa tuotteet tai palvelut ja käsittelee mahdolliset tuotereklamaatiot. Maksun saajana näkyy SVEA, joka myös käsittelee maksutapahtumia koskevat reklamaatiot. Yhteystiedot: SVEA / Maksuturva Group Oy y-tunnus: 2121703-0 Ruoholahdenkatu 23 00180 HELSINKI Puhelin: (09) 4241 7040, arkisin klo 9.00 – 17.00.
SVEA Laskulla tai erämaksulla ostaminen, yksityishenkilöt
Nämä ehdot ovat voimassa 1.7.2015 alkaen SVEA Lasku- ja erämaksupalvelu mahdollistaa sinulle turvallisen ja joustavan vaihtoehdon ostostesi rahoittamiseen yhdessä tai useammassa erässä. Lasku- ja erämaksupalvelun luotonantajana toimii SVEA. Voit valita maksutavaksi SVEA-laskun, kun ostoksesi arvo ylittää 20 euroa tai SVEA-erämaksun, kun ostoksesi arvo ylittää 30 euroa ja on enintään 6000 euroa. Maksutapa edellyttää suomalaista henkilötunnusta, vakituista, virallista kotiosoitetta Suomessa ja 20 vuoden ikää. Maksutapa on käytössä vain yksityishenkilöille. Oma luottokielto tai salatut tiedot estävät maksutavan käytön. Laskulla ostaminen onnistuu pelkän henkilötunnuksen avulla. Mikäli haluat toimituksen muuhun kuin kotiosoitteeseesi, sinua pyydetään tunnistautumaan verkkopankkitunnuksillasi pankin palvelussa: Tällöin voit hyödyntää vapaasti valittavaa toimitusosoitetta, oli se sitten pakettiautomaatti, kesämökki tai työpaikkasi. Luottotietosi tarkistetaan luottotietoyhtiöltä ja sen perusteella tehdään reaaliaikainen luottopäätös. Luottopäätöksen ja tarkistukset toteuttaa SVEA, eivätkä tiedot tallennu myyjän asiakastietorekisteriin. Hyväksytyn luottopäätöksen ja ostotapahtuman jälkeen saat laskun toiveesi mukaisesti joko sähköpostitse tai paperilaskuna. Huomioithan, että lasku toimitetaan aikaisintaan n. kahden viikon kuluttua tilauksen toimittamisesta. Näin siksi, että saat aina ajantasaisen laskun, jossa on huomioitu myös mahdolliset palautukset. Lisätietoja mahdollisesta kielteisestä luottopäätöksestä voit tarvittaessa tiedustella SVEAn asiakaspalvelusta. Valitessasi laskuvaihtoehdon, saat ostoksellesi aina 14 päivää korotonta maksuaikaa. Jos päätät maksaa ostoksesi erissä, voit valita annetuista vaihtoehdoista sinulle parhaiten sopivan maksuaikataulun joko suoraan verkko-ostosta tehdessäsi tai jälkikäteen laskun saatuasi. Luottosopimus SVEAn kanssa astuu voimaan maksettuasi ensimmäisen kuukausierän laskun eräpäivään mennessä. Hyödynnettävissäsi on ostoksen summasta riippuen vaihtoehtoja 3 – 24 erän välillä. Maksuerät laskutetaan kuukausittain. Luoton kuukausimaksu kustakin erästä on 3 € ja erämaksun korko 15 %. Todellinen vuosikorko laskettuna 1 500 € luotolle tyypillisellä 12 kk maksuajalla luottokorko ja kuukausimaksut huomioiden on 23,1 %. Palvelu ei sido sinua pysyvään luottosuhteeseen. Mahdollisista maksuviivästyksistä peritään lainmukaisen kulut ja korot. Eräpäivän siirrot yleisten luottoehtojen mukaisesti. Voit tutustua –lasku- ja erämaksupalvelun yleisiin luottoehtoihin ja –vakiomuotoiseen eurooppalaiseen kuluttajatieto –lomakkeeseen ja tallentaa ne itsellesi oston varmennuksen yhteydessä.
Palautusten käsittely
Mikäli palautat tuotteita, SVEA hyvittää avointa luottoa automaattisesti saatuaan tiedon hyväksytystä palautuksesta. Mikäli kyseeseen tulee jo maksetun suorituksen palautus, sinun tulee toimittaa henkilö- ja tiliyhteystietosi kirjallisesti SVEAN asiakaspalveluun.
Yrityslaskulla ostaminen
SVEA tarjoaa yrityksellesi mahdollisuuden ostaa ostokset laskua vastaan 14 päivän maksuajalla. Luotonantajana toimii Svea Ekonomi Ab filial i Finland. Huomioithan seuraavat asiat: Mahdollisesta laskutuslisästä vastaa verkkokauppias. SVEA Yrityslaskun voi valita maksutavaksi, kun ostoksen arvo ylittää 5 euroa ja on enintään 6000 euroa. Kun valitset maksutavaksi Yrityslaskun, yrityksen tiedot tarkistetaan y-tunnuksen perusteella ja tunnistautumalla henkilökohtaisilla pankkitunnuksillasi TUPAS-palvelussa vakuutat olevasi oikeutettu tekemään tilauksen yrityksen nimissä. Toimitus tapahtuu yrityksen viralliseen osoitteeseen. Maksuehto on 14 päivää. Viivästyskorko on 7 % + korkolain mukainen viitekorko. Maksuhuomautuksesta veloitamme 5 euroa. Tilauksen tekijän tulee olla täyttänyt 18 vuotta.
Text for Terms and Conditions (SVEA Invoice and Part Payment)
Effective as of 1 July 2015 Purchasing by invoice or part payment Maksuturva invoice and part payment service offers a secure and flexible option to finance your purchases in one or several payments. The credit provider of the invoice and part payment service is SVEA. You can choose from the following methods of payment SVEA-invoice if the value of your purchase exceeds 20 euros or SVEA-part payment if the value of your purchase exceeds 30 euros and no more than 6,000.00 euros. The method of payment requires that you have a Finnish personal identity code, permanent and official home address in Finland, and be at least 20 years of age. The method of payment is available only for private individuals. Your own credit stoppage or hidden information will prevent the use of the method of payment. Purchasing by invoice is possible just by providing your personal identification code. If you want delivery to somewhere other than your home address, please authenticate yourself in the TUPAS service using your online banking access codes: This allows you to freely select a delivery address, whether it’s an automated parcel terminal, summer cottage or your workplace. Your credit information will be checked from a credit information company a real time credit decision will be made on that basis. The credit decision and checks are done by Lindorff Oy, and the information is not stored into the seller’s customer data registry. After an approved credit decision and purchase transaction, you will receive an invoice in the way you want, either by email or as a paper invoice. Note: the earliest date when the invoice is sent is one week after you send the order. The reason for this is that you always receive an up-to-date invoice that also includes possible returns. Please contact SVEA customer service for more information about a possible declined credit decision. When you choose the invoicing option, you always receive 14 days of interest-free time for payment of your purchases. If you decide to pay for your purchase with part payments, you can select the payment schedule that best suits you from the options given either when making the purchase or after you have received your invoice. The credit agreement with SVEA will come into effect when you make the first payment by the due date of the invoice. Depending on the size of the purchase, the options available are from 3 to 24 months. Monthly invoices are sent for part payments. The monthly credit fee for each part payment is 3 € and the interest on the part payment is 15 %. The actual annual interest calculated for a 1,500.00 € loan with a typical payment time of 12 months, including credit interest and monthly fees, is 23.1%. The service does not obligate you to a permanent credit relationship. Legal fees and interest will be collected for possible late payments. Changes to due date according to the general terms and conditions. Learn more about –general credit terms of the invoicing and part payment service –the standard European consumer information form or you can save them for yourself when verifying a purchase. Handling of returns If you return products, SVEA refunds the open credit automatically after being notified by Maksuturva about the approved return. If, however, you wish to be refunded for a payment that has already been made, you need to give your personal information and your bank account information to SVEA customer service. The credit provider of the B2B Invoice service is Svea Ekonomi Ab filial I Finland. Please note the following: The webstore is responsible for any invoicing charge. You can choose SVEA B2B-Invoice as payment method when the value of your purchase exceeds 5 euros and is no more than 6000 euros. When you choose B2B Invoice as payment method, the company information entered will be checked against the given business ID. By confirming your identity using the TUPAS-service you also confirm that you have the right to make purchases for the company. The order will be delivered to the company’s official address. Terms of payment are 14 days. Interest on arrears is 7 % + reference interest as per the Interest Act. We charge 5 euros for a reminder. The person making the order must be at least 18 years of age.
Henkilötietojen käsittelysopimus / Data Protection Agreement
MISAT ANNEX CONCERNING THE PROCESSING OF PERSONAL DATA IN OUR WEBSITES AND ELSEWHERE
1 Introduction. This annex concerning the processing of personal data (”Annex”) is an inseparable part of the Terms of Use of Electronic Channels for Misat Contract Customers (”Agreement”) applicable to Misat customers using order channels (”Customer”) and Misat (”Supplier”). This Annex concerns the processing of personal data in connection with Misat order channels (“Service”). The purpose of this Annex is to ensure the necessary level of privacy and data security of the personal data of the Customer (“Customer Data”) processed by the Supplier. This annex defines the principles and terms of privacy and data security related to personal data, that the Supplier agrees to comply with. Personal data will not be transferred between the parties under the Agreement. In this annex the parties agree upon personal data processing for and on behalf of the Customer whereby the Customer is the data controller. 2. Scope of personal data The Supplier processes the following Customer Data on behalf of Customer: Categories of data subjects: • Customer employee/personnel information, when sending or receiving a delivery by using the Service • Customer’s customer information Types of personal data: name, address, email address, phone and fax number and door code of data subject. 3 General requirements for privacy and data security The Supplier shall have documented processes and an operational model for risk management in its operations. The Supplier is responsible to detect and identify privacy and data security risks and to prevent and minimize such risks. The Supplier shall have sufficient expertise and resources to carry out the privacy and data security measures defined in this Annex. The 2 (5) 7.5.2018 Misat Domicile: VAT-number FI15118175 Supplier shall, if necessary, work together with Customer’s privacy and data security personnel. 4 Data protection and processing personal data The Supplier processes the Customer Data on behalf of the Customer. Personal data means information relating to an identified or identifiable natural person (hereafter referred to as “Data Subject”). Personal data may be e.g. the data identifiable to employees, customers or other persons. The Customer is the controller of the Customer Data and the Supplier is the processor of the same. The Parties agree to abide by the legislation, regulations and official decrees and guidance of Finland and the European Union. As the controller, the Customer is responsible for ensuring that it has the necessary rights and has acquired the necessary consent to process Customer Data. The Customer is responsible for drafting a description of the data file and keeping it accessible as well as informing the Data Subjects. The Supplier has the right to process Customer Data only in accordance with the Agreement, this Annex and the written guidance of the Customer and only insofar as it is necessary to deliver the Service. The Supplier shall have the right to use a subcontractor, who has been appointed in the agreement or its appendix or otherwise announced to the Customer in the manner described below, in the processing of the Customer’s personal data in accordance with currently valid data protection legislation. The Supplier informs the Customer of any changes to the subcontractors that it uses if it may affect the processing of Customer’s personal data. Within thirty (30) days of having received the announcement of the change of subcontractor, the Customer may inform the Supplier in writing that it opposes the appointment of one or several of the subcontractors stated in the announcement, in which case the Supplier can notify the Customer of a price change that corresponds to the change in data processing costs that the Supplier incurs due to the Customer opposing the use of a subcontractor. The Supplier may alternatively terminate the agreement to expire no earlier than thirty (30) days from the date on which the Supplier sent the written notice to the Customer. If the Customer does not indicate that it opposes the use of the subcontractors it has been notified of pursuant to this section, the Customer is considered to have accepted the use of the subcontractors in question. The Supplier reserves the right to announce changes to its data protection practices and subcontractors on its website or through other 3 (5) 7.5.2018 Misat: VAT-number FI15118175 electronic means so that the contact person or other representative appointed by the Customer for the service is informed of this or has access to such notifications. The Supplier shall sign written agreements with its subcontractors and shall ensure that the subcontractors will adhere to the terms of this Annex. The Supplier shall regularly supervise the actions of its subcontractors and shall be liable for the acts of its subcontractors as if they were the Supplier’s own. Personal data may not be stored, transferred, collected, disclosed, modified or in other ways processed in countries outside the European Union or the European Economic Area. The Supplier must immediately forward all requests to inspect, rectify, erase, ban the processing of data or other requests received from the Data Subjects, to the Customer. Customer’s request, the Supplier must support the Customer to carry out the requests of the Data Subjects. The Supplier shall ensure that it can carry out all the statutory requests of a Data Subject. The Supplier shall be entitled to invoice from the Customer reasonable costs that are incurred by fulfilling these requests. The Supplier shall direct all inquiries by the data protection authorities to the Customer and shall wait for further instruction from the Customer. If nothing else is agreed, the Supplier is not allowed to represent the Customer or act on behalf of the Customer in relation to the authorities. At Customer’s request the Supplier is obligated to prove that it and its subcontractors adhere to the terms of this Annex. By giving a prior 30 days’ written notice, Customer or a third-party auditor (not being a competitor of the Supplier) on behalf of Customer may inspect Supplier’s and its subcontractors’ compliance with this Annex. The Supplier shall rectify the detected infringements and shortcomings without delay. Each Party shall carry its own costs caused by the audits. If an audit shows a material breach of this Annex by the Supplier, it shall pay the costs of the third-party auditor for the audit as well as for the subsequent inspection of the corrections. Once the agreement expires, the Supplier shall return and/or remove the Customer Data according to the guidance given by the Customer. If the Customer has not given guidance to the Supplier within one month of the expiry of the Agreement, the Supplier must inquire the Customer for guidance concerning the removal and return in writing and store the data of the Customer for three months. If the Customer has not used 4 (5) 7.5.2018 Misat: VAT-number FI15118175 the order channels in the last thirteen (13) months, Supplier shall notify the Customer that all personal and other customer data may be deleted within 2 months. The Supplier shall support the Customer in the extent requested by the Customer in transferring the data of the Customer. Thereafter the Supplier shall ensure that the copies of the Customer’s data in possession of the Supplier and its subcontractors shall be destroyed and confirm the destroying thereof to the Customer in writing. 5 Data security The Supplier shall ensure an appropriate level of security by implementing technical and organizational measures required by applicable data protection laws. In implementing the data security measures the nature, scope, context and purposes of processing as well as the risks is taken into account. E.g. the following rules must be adhered to when processing data: 1) The personnel of the Supplier and its subcontractors shall commit to maintain the confidentiality of the Customer Data. 2) The systems and communications used to process the Customer Data shall be protected by appropriate and up-to-date data security solutions in accordance with the prevalent industry standards. 3) The Customer Data shall not be used for Supplier’s own business or other purposes of its own. The Supplier shall be responsible for backing up of the Customer Data, unless otherwise agreed. 6 Managing data security incidents The Supplier shall notify the Customer without delay of all data security incidents such as security breaches, accidental or unlawful destruction or alteration, unauthorized disclosure or access to Customer Data. The notification must describe the events as accurately as possible, whose data or what data was concerned, and the volumes of affected Data Subjects or data. The Supplier shall investigate all causes for the breach and take appropriate actions to end the breach, mitigate the effects and prevent further similar breaches. The Supplier must without delay document the results of the investigation and the actions taken for the Customer. 5 (5) 7.5.2018 Misat Domicile: VAT-number FI15118175 The Supplier must work together with the Customer and ensure that the Customer has the documentation required by legislation and data protection authorities regarding data security incidents. 7 Revisions of this Annex The Supplier shall be obligated to inform the Customer in writing of all changes that may affect its ability or prospects to abide by this Annex and the written guidance of the Customer. The Parties will agree of all additions and changes to this Annex in writing.